Over ons

Rivez-Zuiderhuis is ontstaan uit de fusie van Rivez Assurantiën & Risicobeheer en Zuiderhuis Assurantiën. Op dit moment opereren deze twee merken nog volledig zelfstandig onder hun eigen naam en dat geldt ook voor de merken Korsten van Dieperbeek Groep (KVDG), Peters Assurantiën, Geraads & Sorée en HG Assurantiën, die ook onderdeel zijn van Rivez-Zuiderhuis. Vanaf medio mei 2024 zullen wij verdergaan onder één gezamenlijke naam: Rivez-Zuiderhuis.

In totaal werken er circa 160 medewerkers op onze kantoren in Weert, Helmond, Venlo, Veghel, Schaijk, Malden, Deurne, Tegelen en Horn.

voorsorteren op een mooie toekomst

Innoveren om relevant te blijven

De financiële sector verandert al jaren snel en ingrijpend. Complexere producten, aangepaste wet- en regelgevingen enzovoorts. Dat is nu al zichtbaar en dat zal ook de komende jaren nog voortduren. Wij geloven, binnen die ontwikkelingen, dat de rol van de tussenpersoon daarin alleen maar belangrijker wordt. Om jou optimaal te kunnen blijven begeleiden, is het belangrijk om daarop voor te sorteren. Dat hebben wij altijd gedaan en dat is ook de reden dat sommige van onze bedrijven inmiddels al meer dan 100 jaar bestaan.

Groei van de organisatie zorgt voor kwaliteitsimpuls
De fusie tussen Rivez en Zuiderhuis en de overnames van andere tussenpersonen zijn daar een belangrijke stap in.
Doordat we groeien, hebben we bijvoorbeeld een betere onderhandelingspositie bij verzekeraars en kredietverstrekkers, zeker in combinatie met de partners van onze aandeelhouder Söderberg & Partners. Hierdoor kunnen wij jou aantrekkelijkere pakketten en condities bieden. Door het centraliseren van sommige werkzaamheden en processen kunnen wij efficiënter werken en jou sneller en beter helpen.

Lokale betrokkenheid en persoonlijke aandacht

Al onze kantoren zijn al jaren geworteld in de regio. Veel van onze collega’s wonen vaak in de buurt en daardoor weten wij, vaak bovengemiddeld, wat er speelt in jouw gemeente of omgeving. Veel van onze relaties kennen wij dan ook persoonlijk en dat is heel waardevol. Voor ons maar ook voor onze klanten.

Want, hoe beter wij jou kennen, hoe gerichter ons advies. Verandert jouw persoonlijke situatie? Dan verandert meestal ook jouw financiële situatie. Sluit jouw pakket van verzekeringsproducten en financiële diensten nog voldoende aan? Wij helpen je inzicht te geven.

De manier waarop wij dat doen, past in de huidige tijdsgeest, waarbij digitalisering een steeds belangrijkere rol speelt en ook mooie kansen biedt. De juiste balans tussen persoonlijk contact en gemak voor jou heeft daarin onze prioriteit.

Onze route naar een toekomstbestendige organisatie

Eén bedrijf, één systeem

Op de achtergrond zijn wij de afgelopen periode bezig geweest om de volgende stappen voor te bereiden. Daar heb je waarschijnlijk nog niet veel van gemerkt want op dit moment werken al onze merken nog onder hun eigen naam en met hun eigen systemen en werkwijzes.

Wij zijn nu op het punt aangekomen dat de verschillende organisaties nog intensiever met elkaar gaan samenwerken. En daar zullen al onze relaties de komende tijd steeds meer van gaan zien en ervaren. We lichten dat graag nader aan je toe.

Alle verschillende systemen gaan over naar één centraal informatiesysteem
Zoals benoemd, werken de verschillende merken meestal nog in hun eigen systemen, met ieder een eigen werkwijze. Binnenkort, vanaf april 2024, zullen wij overstappen naar één centraal informatiesysteem voor alle merken. Zo kunnen wij de organisatie slimmer en efficiënter inrichten en kunnen wij jou gemakkelijker en dus ook sneller helpen.

Wat kan je daarvan merken de komende periode?
De overgang naar één centraal systeem is een behoorlijk complexe transitie. Wij proberen je dan ook zo goed mogelijk te informeren over eventuele wijzigingen en alternatieven.  In de meeste gevallen hoef je hier niets voor te doen en betreffen de wijzigingen slechts een administratieve handeling, waar wij je over zullen informeren.

Administratieve wijziging van je polissen
Zo kan het bijvoorbeeld voorkomen dat we jouw verzekeringspolissen omzetten naar een andere constructie. Dit gaat dan alléén om een administratieve handeling, waarbij je voorwaarden, je verzekeraar en je premie gewoon hetzelfde blijven. Daarnaast kán het voorkomen dat je hierdoor (tijdelijk) het logo van Rivez op je polis terugziet, met als tussenpersoon Rivez-Zuiderhuis.

Een nieuw aanbod
Omdat wij naar één centraal systeem overgaan, hebben wij de mogelijkheid om uit een groter pallet van aanbieders een pakket voor je samen te stellen. Het kan dus voorkomen dat wij jou een interessanter alternatief kunnen aanbieden. Is dit het geval, dan nemen wij hiervoor contact met jou op.

In sommige gevallen een nieuw rekeningnummer
In sommige gevallen zal de verzekeringspremie door een ander rekeningnummer worden afgeschreven dan je gewend was. Dit hangt echter af van het feit of je de premie rechtstreeks aan de verzekeringsmaatschappij betaalt of dat je dit betaalt aan je tussenpersoon (Zuiderhuis, HG Assurantiën, Peters etc.). Betaal je rechtstreeks aan de tussenpersoon, dan zal je premie vanaf 1 april a.s. namens tussenpersoon Rivez-Zuiderhuis worden afgeschreven.

Onze route naar een toekomstbestendige organisatie

Eén bedrijf, één naam

Na de systeemintegratie maken we de laatste stap, we gaan naar één naam: Rivez-Zuiderhuis. Je zult dit het komende jaar gefaseerd in onze uitingen gaan terugzien zoals op ons briefpapier, onze digitale nieuwsbrieven, onze e-mails, onze klantportalen, onze kantoren, onze online kanalen en alle andere middelen die voorzien zijn van de logo's van onze huidige merken. Deze website geeft je alvast een klein voorproefje van onze nieuwe huisstijl en ons gloednieuwe logo.

Wat niet verandert zijn onze mensen
Op je vertrouwde kantoor vind je nog steeds dezelfde mensen. Mensen die jou kennen, je omgeving en je persoonlijke situatie. En zij staan nog steeds voor je klaar, samen met onze andere collega's!

Onze merken

Hoe wij werken

De verschillende merken die onder Rivez-Zuiderhuis vallen, hebben allen een eigen werkwijze, maar allemaal vanuit hetzelfde doel: Vertrouwd advies, op maat voor jou. Het zijn stuk voor stuk kantoren die al jaren geworteld zijn in de regio, met medewerkers die meedenken met jouw wensen. Of je nu een particulier of zakelijke relatie bent, wij staan voor een duurzame relatie met jou.

Onze merken
SERVICES: voor ONDERNEMERS eN PARTICULIEREN

Wat wij doen

Financiële diensten en producten zijn complex. En vast niet je favoriete bezigheid. Dan is het goed om te weten dat je voor een helder en persoonlijk financieel advies bij een specialist terecht kan.

Wij kijken naar jouw persoonlijke situatie door jouw bril. Je wil immers kunnen rekenen op de juiste financiële expertise en een duidelijk verhaal zonder haken en ogen. Weten waar je aan toe bent. Privé of zakelijk, dat maakt ons niet uit. Jij bent welkom.

Bedrijfs verzekeringen

Bankzaken

Open je betaal- en spaarrekeningen bij ons of regel je zakelijke kredieten bij een van onze drie RegioBank kantoren.
Schade verzekeringen

Verzekeringen

Woonhuisverzekeringen, aansprakelijkheid of arbeidsverzuim? Wij gaan het gesprek met je aan over eventuele risico's.
Financieel advies

Financieel
advies

Wil je verbouwen of verhuizen? Of eerder stoppen met werken? Wij maken het financiële plaatje inzichtelijk voor jou.

HULP NODIG?

Heb je vragen, dan kan je terecht bij onze collega's. Op de website van onze individuele merken vind je per locatie de contactgegevens.